
Német-Olasz-Spanyol
Mediterrán október Máltán és Málagán
Iskolánk kiterjedt nemzetközi kapcsolatainak köszönhetően 2025. októberében először Máltára, majd Málagára volt lehetősége elutazni csaknem 60 diákunknak 5 kísérőtanár felügyeletével. A tanulmányutak, melyeknek célja a nyelvi környezetben történő élményszerű nyelvgyakorlás és a máltai, ill., a spanyol kultúra valós környezetben történő megismerése volt, az előzetes terveknek megfelelően, sikeresen lezajlottak.
Diákjaink délelőtt a Gateway és a Cervantes nyelviskola által szervezett nyelvi órákon vettek részt. A többnyire angol és spanyol anyanyelvi tanárok korszerű, kommunikációközpontú módszerekkel fejlesztették a tanulók nyelvtudását, miközben bepillantást nyújtottak a különböző kultúrába és életmódba is.
A délutánok a nyelviskolák által szervezett kulturális és közösségi programokkal teltek, melyek során felfedezhettük a két ország nevezetességeit.
A hét fénypontja kétségtelenül a hétvégi egész napos gozói (Málta) és granadai (Spanyolország) kirándulásunk volt, melynek során megcsodálhattuk a páratlan történelmi emlékeket, és gasztronómiai élményeket is volt lehetőségünk gyűjteni.
A családoknál történő elhelyezés hozzájárult ahhoz, hogy a diákok "élesben" is gyakorolják az élő beszédet, és megismerkedjenek a máltai valamint a spanyol hétköznapi élettel.
Jutott idő pihenésre is. A jó időnek köszönhetően szinte minden nap fürödtünk a tengerben.
Az utazás minden résztvevő számára maradandó élményt nyújtott. A nyelvi megmerítkezésen túl, a diákok megtapasztalták az önállóságot, a felelősséget és a kulturális nyitottság fontosságát. Megtanulták mit jelent alkalmazkodni és együttműködni.
Köszönjük a szülők bizalmát, valamint a szervező és a kísérő tanárok áldozatos munkáját!
Herczegh Gabriella, Soós Alexandra, Bodó Ádám, Kocsis Botond és Bereczki Réka
Spanyol nyelvi út – Málaga – 2025. október 19-26.
Iskolánk spanyol nyelvet tanuló diákjai 2025. októberében 8 napot töltöttek az andalúziai tartomány egyik legnagyobb városában, Málagában.
Málaga, az utóbbi évek közkedvelt turistacélpontja és egyben a Costa del Sol (Napos part) egyik ékköve; strandjait gyönyörű pálmafák szegélyezik.
Diákjaink a hétköznap délelőttöket nyelviskolában töltötték. Az 5 napos nyelvi kurzus keretében, spanyol anyanyelvű tanároktól tanultak, modern iskolai környezetben.
A délutánokat változatos kulturális programok színesítették. A megérkezésünket követő első délután helyi spanyol idegenvezetővel felfedeztük Málaga belvárosának látványosságait. Megnéztük a patinás egyetem és a Nemzeti Bank épületét, ellátogattunk a málagai Pablo Picasso szülőházához, bejártuk a Plaza Mayor-t (Főtér) és megcsodáltuk az egytornyú katedrálist. Ellátogattunk ahhoz a kávézóhoz is, amely Federico García Lorca műveinek nagy részét ihlette. Sétánkat a kivilágított belvárosi bevásárlóutcán zártuk.
Másnap délután, spanyol idegenvezetőnkkel, az Alcazaba (középkori vár és erődítmény) történelmi részein sétáltunk. Az Alcazaba tetejéről gyönyörködtünk a város panorámájában, kulturális sokszínűségében. Fentről elénk tárult a tengeri kikötő és az 1876-ban épült La Malagueta, azaz a híres bikaviadal-aréna látványa.
Szerda délután a gasztronómia került előtérbe; egy közös paella főzéssel ünnepeltük az eddigi napokat.
A csütörtök délutánt a tengerparton töltöttük. Napjaink nagy részét általában egy késő délutáni tengerparti időtöltéssel, csobbanással zártuk.
Pénteken Pablo Picasso kubista stílusú festményeit csodáltuk meg az alkotásainak szentelt, és róla elnevezett múzeumban, illetve bejártuk a főtértől nem messze elhelyezkedő szülői házat is, ahol a Picasso család élt.
Szombaton egy egész napos kirándulásra indultunk Granadába. Granada gyöngyszeme az Alhambra, amely a mór és andalúz stílus ötvözete. Lenyűgöztek minket a palota csipkés oszlopai, a díszes udvarok és a Generalife kertjének mediterrán növényei.
A vasárnap délelőttöt még a tengerparton töltöttük, majd az esti órákban közvetlen repülőjárattal érkeztünk haza Málagából.
Az út szervezői: Herczegh
Gabriella és Soós Alexandra spanyol nyelvtanárnők
Kísérő tanárok: Bodó Ádám
és Kocsis Botond tanár urak
Soós Alexandra, spanyol nyelvtanárnő
Rendezvény a "Spanyol Nyelv és Kultúra Napja" alkalmából
Idén 2025. október 10-én
tartottuk a már hagyománynak számító Spanyol Nyelvi Napot, mellyel a Spanyol
Nyelv és Kultúra Napját ünnepeltük (október 12.).
Az esemény célja, hogy a
diákok egy tematikus nap keretében közelebbről is megismerjék a spanyolok
nemzeti ünnepének kulturális vonatkozásait.
A tanulók egy
országismereti kvízbajnokságon is részt vettek, melyen zenei és filmes kvízek,
a nyelvtani és lexikális tudásra épülő "Kahoot" és "LearningApps" feladatok,
illetve sportvetélkedők is voltak.
A kooperativitás jegyében
két montázs is készült, melyen spanyol nyelvi kifejezéseket jelenítettek meg a
diákok.
Köszönet a 9.E. és 11.E.
osztály tanulóinak, akik diákkoordinátorként segítették a vetélkedő és az egész
napos esemény megvalósulását.
A résztvevő 9-12.
évfolyamos diákok oklevelet kaptak.
Soós Alexandra, spanyol nyelvtanárnő
Olasz nyelvi és kulturális események – 2024/25
Olaszul tanuló diákjaink a 2024–2025-ös tanév során számos értékes, szakmailag is jelentős programon vettek részt. Az alábbi összefoglaló betekintést nyújt a legfontosabb eseményekbe, tanulmányi utakba és kulturális élményekbe, amelyek az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztésén túl közösségformáló szerepet is betöltöttek.
Kirándulás a Bécsi-erdőben
Június 2-án a németesek szervezésében egy busznyi diák Bécs környékére utazott, ahol két helyszínre látogatva egy csodás napot töltöttünk. Délelőtt a fürdőkultúrájáról és kaszinójáról ismert Baden bei Wien városkáját ismertük meg idegenvezetőnk segítségével, érintve Beethoven házát is, ahol a IX. szimfóniát komponálta. Ezután bőséges szabadidőt kaptunk a város fő látványosságaként számontartott világhírű rózsaparkban. Itt kedvünkre sétálhattunk és fotózhattunk a 30.000 rózsatő közel 800 fajtájú rózsája között. Maradt idő egy főtéri cukrászdázásra vagy fagyizásra, de akár egy hamisítatlan bécsi szelet elfogyasztására is.
Délután a Habsburg-Lotharingiai-ház vadászkastélya felé vettük az irányt. Laxenburg óriási kastélyparkjában kisvonatozva jutottunk el a tóhoz, melyen komppal keltünk át. Audioguide segítségével belülről is megtekintettük a Franzensburg kastélyt, ahol országismereti, történelmi adalékokkal gazdagodtunk. Az uzsonnázásra, pihenésre, szabad felfedezésre alkalmas szabadidőben a legbátrabbak még csónakáztak is. Sok vidám perccel, napfénnyel és szép élményekkel töltődtünk a fárasztó iskolaév végén. A rendkívül sikeres kirándulás után késő este értünk vissza iskolánk elé, hogy másnap reggel folytathassuk a tanulást. :)
Köszönjük a résztvevőknek ezt a remek napot, és a némettanároknak, Bálint Mariann-nak, Stallmann Ilonának és Hargitai Angélának a tanulmányi kirándulás megszervezését!
Alpesi nyelvi tábor
németül tanuló diákjaink részére
OBERVELLACH, Ausztria
2025. szeptember 28 - október 3.
Fejleszd némettudásod, ismerd meg az osztrák Alpok tájait, tarts velünk Karintiába!
Némettanáraitok várják jelentkezéseiteket!

Német munkaközösség felhívása


Valamennyi nyelvi terület várja jelentkezéseiteket és pályamunkáitokat a
VIDEÓKÉSZÍTŐ VERSENY KERETÉBEN.


Pályázataitokat / videóitokat a
Classroomba tudjátok feltölteni!
Várjuk jelentkezéseiteket!
Lengyel-magyar partnerprojekt
Két éve tartó partneriskolai együttműködésünk csúcspontjaként és német nyelvi
projektsorozatunk zárásaként 2024. október 8-án iskolánkba látogatott lengyelországi
partner-projektcsapatunk a Tomaszów Mazowiecki-beli líceumból.
Egy nap Bécsben
Hagyományos őszi kirándulás az osztrák fővárosba.
Országismereti
Kulturális Vetélkedő
a "Spanyol Nyelv és
Kultúra Napja" alkalmából
2024.
október 11.-én került megrendezésre a "Spanyol Nap", mellyel a Spanyol Nyelv és
Kultúra Napját ünnepeltük.
A
rendezvényen 9-12. évfolyamos diákok vettek részt. (Több, mint 100 fő)
A
foglalkozások 45 percet tartottak, melyeken a tanulók változatos tematikus
feladatok megoldásával mérhették össze tudásukat.
Az
országismereti feladatok keretében többek között Madrid és Barcelona
nevezetességeiről tanultak a diákok, illetve Spanyolország térképét rakták ki
puzzle-ből.
A
digitális feladatok a nyelvtani és lexikai tudást fejlesztették, míg a kvízek
napjaink spanyol nemzetiségű hírességeihez, sportolóihoz kapcsolódtak.
A
kreativitás jegyében egy közös montázst is készítettek a diákok; a Mi
Spanyolországunk címmel.
Hiszem,
hogy a rendezvénynek közösségépítő ereje is volt; a teremdekoráció
elkészítésétől kezdve – amiben 11.e, 10.e és 10.ab osztályos tanulók is
segítettek – a programok megvalósulásán át, az eseménynek rengeteg olyan
pillanata volt, amely miatt örülök, hogy létrejött a "Spanyol Nap". Az egész
napos eseményt, melyre sok Kolléga is ellátogatott, spanyol zenék is
színesítették.
Dicséret
illeti 10.e. osztály spanyolos diákjait, akik végig kísérték a nap programjait.
A
résztvevők oklevelet és ajándékcsomagot kaptak
A rendezvény szervezője; Soós Alexandra, spanyol szakos tanár





