Kezdőlap
  • Kiemelt információk
  • Közérdekű adatok
  • Iskola
      • Back
      • Rólunk
      • Vizsgák
      • Éves/havi programtervek
      • Közösségi szolgálat
      • Tantárgyi információk
      • Versenyeredmények
      • Hírlevél feliratkozás
      • DÖK
  • E-ügyintézés
  • KRÉTA e-napló
  • Kapcsolat
  • Kereső
      • Back
      • Kereső Google segítségével
  • Adatvédelem
  • Iskola
  • Tantárgyi információk

Tervezett érettségi előkészítő csoportok következő tanévre

2022-2023. tanévre

https://drive.google.com/file/d/1HeKaVLeiC6b_s81sWreLtmz-KQk2uukm/view?usp=sharing

Tantárgyi információk

 
  • Fizika
  • Kémia
  • Informatika
  • Hitoktatás
  • Angol
  • Olasz
  • Testnevelés
  • Német
  • Francia
  • Spanyol

Fizika - 2018-2019 tanévre:

A fizika érettségi kísérleteinek a leírása:

  • fizika érettségi kísérletek 2019_1. rész.pdf
  • fizika érettségi kísérletek 2019_2. rész.pdf
  • fizika érettségi kísérletek 2019_3. rész.pdf
  • fizika érettségi kísérletek 2019_4. rész.pdf

Korábbi évek anyagai:

  • Fizika feladatgyűjtemények: http://matekfizika.uw.hu
  • Fizika érettségi feladatok nyomtatóbarát rövidségűre átírva: http://matekfizika.uw.hu/erettsegi/erettsegi.html

Kémia - Kémia záróvizsga.pdf:

https://drive.google.com/file/d/1QhtKnXeKAuwhMWdNzUHcHV8I5z3z3Mmd/view?usp=sharing

 

 

Informatika

Informatika záróvizsga feladatok (korábbi évek anyagai)

(feltöltés alatt....)

Tömörített fájlok - kicsomagoláshoz: https://www.winrar.hu/letoltes.php

  1. záróvizsga 2014 - https://drive.google.com/file/d/1q4wfYmj4hncWfVTnU674knP9PdyszM7s/view?usp=sharing
  2. záróvizsga 2015 - https://drive.google.com/file/d/1ItMim3ENnfDBQehmpo-606j-VcqIijs6/view?usp=sharing
  3. záróvizsga 2018 - https://drive.google.com/file/d/10cP6VM1cgncQtCRN0bGundO8_osYZ6FK/view?usp=sharing

Informatika segédhonlap (INFOSULI.UCOZ.HU)

ECDL gyakorláshoz közvetlen internet link, ECDL általános tudnivalók vizsga előtt, ECDL vizsgaközpont elérhetősége, ECDL vizsgajelentkezés önállóan:

https://www.moricz-bp.hu/index.php/iskola/vizsgak/36-ecdl-informatikai-vizsgak-tajekoztato

 

Informatika érettségi anyagok:https://www.moricz-bp.hu/index.php/iskola/vizsgak/17-erettsegi-informaciok

 


 

Katolikus hitoktatásról:

https://drive.google.com/file/d/13y64qYvw6B4gCkqSzK1OzNRHYRE_LqwV/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1dyxoVi7uyCMODIGwVXeIm6XvTMLUqb5c/view?usp=sharing
https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vRDFJxsKtBoEnlM8DanroJhg_acEjsyucsE57XyNCp5dHXGSEeHQS9MrgDByGTNua4G-MojQmO81EuP/pub

 

Református hitoktatásról:

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vSH7JuwRlo_48Gx20NBpRLYp2R4l_M2QVBFieuXx8nYE0SeAhzpN3MMBVbDFYghMZ1Rg5ErJ1XvhrWe/pub
https://reformatus.hu/hittan/gyik.html#q-142
https://reformatus.hu/hittan/tanterv.html

 

Evangélikus hitoktatásról: 

https://drive.google.com/file/d/1uDlcUxVcQDykdYV3CrWOe87XQQS9VhWj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15itA0bObn-_a15s9AfYtgdyFBLLUCRyx/view?usp=sharing
https://hitoktatas2.lutheran.hu/

 

Buddhista hitoktatásról:

Legfrissebb információk itt: https://www.tkbe.hu/elkotelezett_buddhizmus/hittan-es-erkolcstan-oktatas

https://drive.google.com/file/d/11CK5YquboZLgZPGH7LVSTcsQE5lD26PN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Jfs0ynwVzxBEpaI-XpmuUAkxo3MGgX81/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OsUlGaUxG74MSAw6RhsRfGcLWs6EYHdl/view?usp=sharing

 

 

 

Angol nyelv

Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.

 

Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.

Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.

 

TÉMAKÖR

 

Vizsgaszintek

Középszint

Emelt szint

1.

Személyes vonatkozások, család

ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)

 

ˇ Családi élet, családi kapcsolatok

ˇ A család szerepe az egyén és 
a társadalom életében

ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők

ˇ Családi munkamegosztás, szerepek 
a családban, generációk együttélése

ˇ Személyes tervek

 

2.

Ember és társadalom

ˇ A másik ember külső és belső jellemzése

 

ˇ Baráti kör

ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, 
fontossága (barátság, szerelem, házasság)

ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel

ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; 
a tizenévesek útkeresése

ˇ Női és férfi szerepek

ˇ Előítéletek, társadalmi problémák 
és azok kezelése

ˇ Ünnepek, családi ünnepek

ˇ Az ünnepek fontossága az egyén 
és a társadalom életében

ˇ Öltözködés, divat

ˇ Az öltözködés mint a társadalmi 
hovatartozás kifejezése

ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)

ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok

ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között

ˇ Társadalmi viselkedésformák

3.

Környezetünk

ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)

 

ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási 
lehetőségek

ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének 
problémái

ˇ A városi és a vidéki élet 
összehasonlítása

 

ˇ Növények és állatok a 
környezetünkben

ˇ A természet és az ember harmóniája

ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás

ˇ A környezetvédelem lehetőségei és 
problémái

4.

Az iskola

ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)

ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer 
Magyarországon és más országokban

ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, 
a nyelvtudás szerepe, 
fontossága

 

ˇ Az iskolai élet tanuláson 
kívüli eseményei, iskolai 
hagyományok

ˇ Hasonló események és hagyományok 
külföldi iskolákban

5.

A munka világa

ˇ Diákmunka, nyári 
munkavállalás

 

ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás 
vagy munkába állás

ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei 
itthon és más országokban, divatszakmák

6.

Életmód

ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód 
(a helyes és a helytelen 
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség 
megőrzésében, testápolás)

 

ˇ Étkezési szokások 
a családban

ˇ Az étkezési szokások hazánkban 
és más országokban

ˇ Ételek, kedvenc ételek

ˇ Ételspecialitások hazánkban 
és más országokban

ˇ Étkezés iskolai menzán, 
éttermekben, gyorséttermekben

ˇ A kulturált étkezés feltételei, 
fontossága

ˇ Gyakori betegségek, 
sérülések, baleset

ˇ A szenvedélybetegségek

ˇ Gyógykezelés (háziorvos, 
szakorvos, kórházak)

ˇ A gyógyítás egyéb módjai

7.

Szabadidő, művelődés, szórakozás

ˇ Szabadidős elfoglaltságok, 
hobbik

ˇ A szabadidő jelentősége az 
ember életében

ˇ Színház, mozi, koncert, 
kiállítás stb.

ˇ A művészet szerepe a 
mindennapokban

ˇ Sportolás, kedvenc sport, 
iskolai sport

ˇ Szabadidősport, élsport, 
veszélyes sportok

ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, 
számítógép, internet

ˇ A könyvek, a média és az 
internet szerepe, hatásai

ˇ Kulturális események

 

8.

Utazás, turizmus

ˇ A közlekedés eszközei, 
lehetőségei, a tömegközlekedés

ˇ A motorizáció hatása a 
környezetre és a társadalomra

ˇ Nyaralás itthon, illetve 
külföldön

ˇ Az idegenforgalom jelentősége

ˇ Utazási előkészületek, 
egy utazás megtervezése, 
meg szervezése Az egyéni és a társas 
utazás előnyei és hátrányai

 

9.

Tudomány és technika

ˇ Népszerű tudományok, 
ismeretterjesztés

 

ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben

ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre

 

 

 

 

 

----------------------

10. évfolyam angol nyelvi alapvizsga tájékoztató

Még nem frissített, elavult adatokat tartalmazhat!

JELENTKEZÉS ITT

Alapvizsga tájékoztató és jelentkezés a 10. évfolyam részére

A vizsga szintje: B1+

(ez a középszintű érettségi és a középfokú nyelvvizsga szintje között van)

A vizsga részei:

A vizsga írásbeli és szóbeli részből áll.

Az írásbeli vizsga január 5-én (hétfőn) az első három órában lesz, ezután kerül sor a szóbelikre beosztás szerint. Tanítási órákon ezen a napon nem kell részt vennetek.

A szóbeli vizsga páros vizsga, a párokat előre ki lehet választani. (ld. Később)

Valamennyi szóbeli vizsgán két – a vizsgázókat nem tanító - vizsgáztató tanár lesz jelen.

A vizsga értékelése:

A vizsgát érdemjeggyel értékeljük.

A vizsgán öt készséget ill. részterületet mérünk (olvasás, szókincs és nyelvtan, hallás utáni szövegértés, írás, beszéd) ezek az érdemjegy kialakításánál egyenlő arányban számítanak. (20-20%)

A vizsga érdemjegye két témazáró dolgozattal egyenértékű és a félévi jegy kialakításában játszik szerepet.

A vizsgaeredményeket a január 12-vel kezdődő héten lehet megtekinteni a szaktanároknál.

 

A vizsga tartalma:

1 Írásbeli vizsga:  (2x70 perc)

  1. Olvasott szövegértés (Reading) 45 perc
  2. Szókincs és nyelvtan (Vocabulary and Grammar) 25 perc

Szünet

  1. Hallás utáni szövegértés (Listening) 20 perc
  2. Fogalmazási feladat (Writing) 50 perc

2  Szóbeli vizsga:  (15 perc/pár)

Bemelegítés (ezt nem értékeljük), melynek során a párok néhány mondatban bemutatják egymást (2 perc)

Összefüggő „kiselőadás” megtartása az adott lista alapján előre kiválasztott témából (3 perc / tanuló)

          i.      Fontos, hogy mind a három témáról (a, b és c) a megfelelő arányban legyen szó az előadásban. (a és b rövidebben, c részletesebben legyen kifejtve)

          ii.      A kiselőadás legyen jól megszerkesztett, logikusan felépített, tartalmazzon összetett mondatokat, kötőszavakat, érveléseket.

        iii.      Értékelésre kerül a fentieken kívül a témakörben való jártasság, a szókincs és kifejezésmód, a nyelvtan és a beszédtempó illetve a hanglejtés.

         iv.      A kiselőadásba a vizsgáztatók nem szólnak bele.

Kép(ek) alapján beszélgetés, az adott téma megvitatása a párral a vizsgáztató kérdései alapján (6-7 perc). Fontos, hogy a vizsgázók egymással beszélgessenek, nyilvánítsanak véleményt, érdeklődjenek a másik véleményéről és fejezzék ki egyetértésüket vagy ellenvéleményüket. Ez a téma természetesen nem lehet azonos az elhangzott kiselőadások témájával, tehát minden szóbeli vizsga három témakört érint.

Fontos tudnivalók:

A párokat bármely csoport tanulói alkothatják.

A párok természetesen nem választhatják ugyanazt a „kiselőadás” témát és egy témából maximum három tanuló készülhet (a két osztályból összesen), ezért november 24. 20.00 és november 30. 22.00 között jelentkezni kell a téma megjelölésével, kizárólag online, az iskola honlapján. Mindenki külön jelentkezzen, a párja megjelölésével. Aki ezt a határidőig nem teszi meg, azt beosztjuk az üres helyekre.

A pontos vizsgabeosztást a december 8-val kezdődő héten lehet megnézni a 268-as tanári melletti hirdetőn.

A vizsga valamennyi feladata a megadott témakörökön alapul.

Témakörök:

Number
Topic
Subjects      

Me and my friends
a)      What qualities do you regard as good or bad ones? (appearance and character)
b)      Which are your own + / – qualities? (looks and inner qualities)
c)      My best friend
      
Family and sharing housework
a) Who are the members of a typical Hungarian family?
b) How do people usually share housework in the family?
c) My favourite family occasion
      
Place of living
a) What is your neighbourhood like?
b) What could be said about your home? (building, rooms, furniture, equipment)
c) My favourite place at home
      
City transport / Travelling
a) What means of transport are typically used in cities?
b) What are the advantages and disadvantages of public transport?
c) My favourite way of travelling
      
Holidays / Travelling
a) What information do you need before travelling?
b) What preparations do you make before travelling? (documents and activities)
c) My favourite holiday
      
Shopping / Shops
a) Where can one do the shopping? (small shops, markets, stores, shopping centres)
b) What types of shop are there?
c) My favourite shop
      
Communication /Keeping in touch
a) What are the traditional ways of communication? (oral: traditional telephones / written: letters, telegrams, parcels)
b) Which are the modern ways of communication? (mobile phones, e-mail, Internet chatrooms)
c) How do I like best to keep in touch?
      
Services
a) What does the word services mean?
b) What services are provided by hotels and restaurants?
c)My favourite restaurant

Services
a) How would you explain the meaning of the word services?
b) What services are provided by travel agencies and hotels?
c) My favourite hotel
      
Culture / Entertainment
a) What does entertainment mean? (entertaining guests, reading, movies, discos etc.)
b) What are some traditional and some modern forms of entertainment? (classical concerts, theatre, circus, reading, dance clubs, TV, DVD-s, computer games)
c) My favourite book (title, author, period, characters, plot, opinion)
      
Culture / Entertainment
a) What is the relationship between culture and entertainment? (common points, differences)
b) Which forms of entertainment are related to literature and performing arts?
c) My favourite play (title, director, theatre, cast, plot, scenery, costumes, music & effects, opinion)
      
Culture / Entertainment
a) How have the forms of entertainment changed throughout the centuries? (gladiators, circus, theatre, television)
b) What are some similarities and differences between theatre and films?
c) My favourite film (title, director, release, cast, plot, setting, pictures, music & effects, opinion)
      
Culture / Entertainment
a) Can art and science be entertaining?
b) What are galleries and museums for?
c) My favourite museum
      
Time /Weather
a) How are seasons related to time?
b) What does weather forecast give information about? (season, temperature, type of rainfall, wind)
c) My favourite season
      
Health / Illnesses
a) Why does one go to the doctor’s?
b) What happens at the doctor’s?
c) My worst experience in connection with illnesses or injuries
      
Health / Illnesses
a) What are the most common illnesses and their symptoms?
b) What are some cures and medication?
c) The illness I would like to avoid
      
Sport
a) What are the most well-known types of sports and sports events? (e.g. athletics, ball games; world championship; the Olympic Games)
b) What are the national sports in Hungary?
c) My favourite sport (spectator sport or sports activity)
      
Media
a) How do television programmes compare with the ones on the radio?
b) What are some characteristics of TV channels or radio stations? (public and commercial channels / stations; style, topics covered, typical types of programmes etc.)
c) My favourite TV channel or radio station
      
Media
a) What types of TV programmes are there?
b) What are some of the characteristics of certain types of TV programmes?
c) My favourite TV programme
      
Media
a) What forms of media do you come across in your everyday life?
b) What are the main types of printed media?
c) My favourite magazine
      
Hobby
a) What are some typical pastimes and hobbies all over the world?
b) Which free time activities are most popular with teenagers?
c) My favourite free time activity
      
Studying / Work
a) What are the different levels of education?
b) What subjects are taught at different types of school in Hungary?
c) My favourite subject
      
Studying / Work
a) Why is work important?
b) What are the most popular jobs in Hungary?
c) My dream job (field, working conditions, hours, position, colleagues, salary, holidays)
      
The European Union
a) What is the purpose of the E.U.?
b) What can you tell about travelling, work, visa. and customs within the EU?
c) My favourite country in Europe
      
Culture and Civilisation
a) How would you introduce Hungary to a foreigner? (climate & weather; lifestyle, eating habits and celebrations; shopping opportunities)
b) What are some of the tourist attractions?
c) My favourite place in Hungary
      
Culture and Civilisation
a) How would you introduce an English speaking country in a nutshell? (geography, climate, inhabitants, economy)
b) What are some of the historic places in that country?
c) The place I would like to go to in an English speaking country

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

Jó felkészülést és sikeres vizsgát kívánunk!

 

Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.

 

Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.

Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.

 

TÉMAKÖR

 

Vizsgaszintek

Középszint

Emelt szint

1.

Személyes vonatkozások, család

ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)

 

ˇ Családi élet, családi kapcsolatok

ˇ A család szerepe az egyén és 
a társadalom életében

ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők

ˇ Családi munkamegosztás, szerepek 
a családban, generációk együttélése

ˇ Személyes tervek

 

2.

Ember és társadalom

ˇ A másik ember külső és belső jellemzése

 

ˇ Baráti kör

ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, 
fontossága (barátság, szerelem, házasság)

ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel

ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; 
a tizenévesek útkeresése

ˇ Női és férfi szerepek

ˇ Előítéletek, társadalmi problémák 
és azok kezelése

ˇ Ünnepek, családi ünnepek

ˇ Az ünnepek fontossága az egyén 
és a társadalom életében

ˇ Öltözködés, divat

ˇ Az öltözködés mint a társadalmi 
hovatartozás kifejezése

ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)

ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok

ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között

ˇ Társadalmi viselkedésformák

3.

Környezetünk

ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)

 

ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási 
lehetőségek

ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének 
problémái

ˇ A városi és a vidéki élet 
összehasonlítása

 

ˇ Növények és állatok a 
környezetünkben

ˇ A természet és az ember harmóniája

ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás

ˇ A környezetvédelem lehetőségei és 
problémái

4.

Az iskola

ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)

ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer 
Magyarországon és más országokban

ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, 
a nyelvtudás szerepe, 
fontossága

 

ˇ Az iskolai élet tanuláson 
kívüli eseményei, iskolai 
hagyományok

ˇ Hasonló események és hagyományok 
külföldi iskolákban

5.

A munka világa

ˇ Diákmunka, nyári 
munkavállalás

 

ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás 
vagy munkába állás

ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei 
itthon és más országokban, divatszakmák

6.

Életmód

ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód 
(a helyes és a helytelen 
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség 
megőrzésében, testápolás)

 

ˇ Étkezési szokások 
a családban

ˇ Az étkezési szokások hazánkban 
és más országokban

ˇ Ételek, kedvenc ételek

ˇ Ételspecialitások hazánkban 
és más országokban

ˇ Étkezés iskolai menzán, 
éttermekben, gyorséttermekben

ˇ A kulturált étkezés feltételei, 
fontossága

ˇ Gyakori betegségek, 
sérülések, baleset

ˇ A szenvedélybetegségek

ˇ Gyógykezelés (háziorvos, 
szakorvos, kórházak)

ˇ A gyógyítás egyéb módjai

7.

Szabadidő, művelődés, szórakozás

ˇ Szabadidős elfoglaltságok, 
hobbik

ˇ A szabadidő jelentősége az 
ember életében

ˇ Színház, mozi, koncert, 
kiállítás stb.

ˇ A művészet szerepe a 
mindennapokban

ˇ Sportolás, kedvenc sport, 
iskolai sport

ˇ Szabadidősport, élsport, 
veszélyes sportok

ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, 
számítógép, internet

ˇ A könyvek, a média és az 
internet szerepe, hatásai

ˇ Kulturális események

 

8.

Utazás, turizmus

ˇ A közlekedés eszközei, 
lehetőségei, a tömegközlekedés

ˇ A motorizáció hatása a 
környezetre és a társadalomra

ˇ Nyaralás itthon, illetve 
külföldön

ˇ Az idegenforgalom jelentősége

ˇ Utazási előkészületek, 
egy utazás megtervezése, 
meg szervezése Az egyéni és a társas 
utazás előnyei és hátrányai

 

9.

Tudomány és technika

ˇ Népszerű tudományok, 
ismeretterjesztés

 

ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben

ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre

 

 

 

 

 

----------------------

 

 

OLASZOS PROGRAMOK

Múltbeli programjaink, eredményeink a teljesség igénye nélkül:

2018/19  2017/18  2016/17

2018/19

Mozi: Cirko-gejzír: Quanto basta

  Honlapra html 3 Izles szerint fuszerezve kicsi16

 

Mozi: Istituto Italiano: Sconnessi

 Honlapra html 4 sconnessi kicsi17

 

Szkárosi Endre (ELTE) irodalmi előadásai

Studio Italia főzőiskola: gnocchi és nutellás kifli készítés

Honlapra html 5 studio italia fozoiskola kicsi18

 

 

Szegedi Eszter (ELTE) előadásai az olasz operáról

Tanulmányi kirándulás Észak-Olaszországba

Honlapra html 6 eszak olaszorszag kicsi19

Szabó Győző Tanár úr előadásai

Festival d'italiano (Budapest)

            Vattai Lea 10.b – élőbeszéd A, I. hely

            Schmal Laura 11.b – élőbeszéd B, II. hely

            Salamon Gergely 10.d – élőbeszéd A, I. hely

Honlapra html 7 fesztival 1 kicsi20

Honlapra html 8 fesztival 2 kicsi21

2017/18

Draskóczy Eszter (ELTE) előadása Dante Isteni Színjátékáról

Főzőiskola: Spaghetti all'amatriciana és crostata készítés Giuseppe Speranza vezetésével

Honlapra html 9 fozoiskola 1 kicsi22

CineClub: La migliore offertà

Tiramisù készítés és interaktív órák Sara-val

Honlapra html 10 fozoiakola 2 kicsi02

Festival d'Italiano (Debrecen)

            Vattai Lea 9.b – élőbeszéd A, II. hely

            Vattai Lea, Szeidl Hajni, Dezső Dia – kultúrtörténeti vetélkedő IV. hely

Honlapra html 11 fesztival 3 kicsi03

Honlapra html 12 fesztival 4 kicsi04

Szabó Győző Tanár úr előadásai

Az Istituto Italiano di Cultura meglátogatása Giovanni Cataluccio vezetésével

Évzáró pizzázás és pizzakészítés a Porcellino Grasso-ban

Honlapra html 13 porcellino 1 JAVITAS

Honlapra html 14 porcellino 2 kicsi06

Honlapra html 15 porcellino 3 kicsi07

Honlapra html 16 porcellino 4 kicsi08

2016/17

Pizzakészítés Giuseppe Speranza-val

CineClub: Se Dio vuole

Honlapra html 17 se dio vuole 1 kicsi09

Honlapra html 18 se dio vuole 2 kicsi10

Interaktív órák Andrea Dal Santo-val

Szabó Győző Tanár Úr előadásai

Tanulmányi út Toszkánába

Honlapra html 19 toscana kicsi11

Kiss Bence fotókiállítása a Toszkánában készített fotókból

Honlapra html 20 foto toscana 1 kicsi13

Honlapra html 21 foto toscana 2 kicsi14

Évzáró pizzázás a Trattoria Venezia-ban

Honlapra html 22 trattoria kicsi15

Testnevelés letölthető igazolásminta itt

Tájékoztatás a mindennapos testneveléssel kapcsolatos szabályokról, a mindennapos testnevelés 2 órájáról való felmentéssel kapcsolatos tudnivalók:

Gyógytestnevelés tudnivalók

A TESTNEVELÉS-, ÉS GYÓGYTESTNEVELÉS ÓRÁKRA VONATKOZÓ HÁZIREND

 

Testnevelés munkaközösség

 

Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.

 

Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.

Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.

 

TÉMAKÖR

 

Vizsgaszintek

Középszint

Emelt szint

1.

Személyes vonatkozások, család

ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)

 

ˇ Családi élet, családi kapcsolatok

ˇ A család szerepe az egyén és 
a társadalom életében

ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők

ˇ Családi munkamegosztás, szerepek 
a családban, generációk együttélése

ˇ Személyes tervek

 

2.

Ember és társadalom

ˇ A másik ember külső és belső jellemzése

 

ˇ Baráti kör

ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, 
fontossága (barátság, szerelem, házasság)

ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel

ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; 
a tizenévesek útkeresése

ˇ Női és férfi szerepek

ˇ Előítéletek, társadalmi problémák 
és azok kezelése

ˇ Ünnepek, családi ünnepek

ˇ Az ünnepek fontossága az egyén 
és a társadalom életében

ˇ Öltözködés, divat

ˇ Az öltözködés mint a társadalmi 
hovatartozás kifejezése

ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)

ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok

ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között

ˇ Társadalmi viselkedésformák

3.

Környezetünk

ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)

 

ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási 
lehetőségek

ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének 
problémái

ˇ A városi és a vidéki élet 
összehasonlítása

 

ˇ Növények és állatok a 
környezetünkben

ˇ A természet és az ember harmóniája

ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás

ˇ A környezetvédelem lehetőségei és 
problémái

4.

Az iskola

ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)

ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer 
Magyarországon és más országokban

ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, 
a nyelvtudás szerepe, 
fontossága

 

ˇ Az iskolai élet tanuláson 
kívüli eseményei, iskolai 
hagyományok

ˇ Hasonló események és hagyományok 
külföldi iskolákban

5.

A munka világa

ˇ Diákmunka, nyári 
munkavállalás

 

ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás 
vagy munkába állás

ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei 
itthon és más országokban, divatszakmák

6.

Életmód

ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód 
(a helyes és a helytelen 
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség 
megőrzésében, testápolás)

 

ˇ Étkezési szokások 
a családban

ˇ Az étkezési szokások hazánkban 
és más országokban

ˇ Ételek, kedvenc ételek

ˇ Ételspecialitások hazánkban 
és más országokban

ˇ Étkezés iskolai menzán, 
éttermekben, gyorséttermekben

ˇ A kulturált étkezés feltételei, 
fontossága

ˇ Gyakori betegségek, 
sérülések, baleset

ˇ A szenvedélybetegségek

ˇ Gyógykezelés (háziorvos, 
szakorvos, kórházak)

ˇ A gyógyítás egyéb módjai

7.

Szabadidő, művelődés, szórakozás

ˇ Szabadidős elfoglaltságok, 
hobbik

ˇ A szabadidő jelentősége az 
ember életében

ˇ Színház, mozi, koncert, 
kiállítás stb.

ˇ A művészet szerepe a 
mindennapokban

ˇ Sportolás, kedvenc sport, 
iskolai sport

ˇ Szabadidősport, élsport, 
veszélyes sportok

ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, 
számítógép, internet

ˇ A könyvek, a média és az 
internet szerepe, hatásai

ˇ Kulturális események

 

8.

Utazás, turizmus

ˇ A közlekedés eszközei, 
lehetőségei, a tömegközlekedés

ˇ A motorizáció hatása a 
környezetre és a társadalomra

ˇ Nyaralás itthon, illetve 
külföldön

ˇ Az idegenforgalom jelentősége

ˇ Utazási előkészületek, 
egy utazás megtervezése, 
meg szervezése Az egyéni és a társas 
utazás előnyei és hátrányai

 

9.

Tudomány és technika

ˇ Népszerű tudományok, 
ismeretterjesztés

 

ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben

ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre

 

 

 

 

 

----------------------

Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.

 

Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.

Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.

 

TÉMAKÖR

 

Vizsgaszintek

Középszint

Emelt szint

1.

Személyes vonatkozások, család

ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)

 

ˇ Családi élet, családi kapcsolatok

ˇ A család szerepe az egyén és 
a társadalom életében

ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők

ˇ Családi munkamegosztás, szerepek 
a családban, generációk együttélése

ˇ Személyes tervek

 

2.

Ember és társadalom

ˇ A másik ember külső és belső jellemzése

 

ˇ Baráti kör

ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, 
fontossága (barátság, szerelem, házasság)

ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel

ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; 
a tizenévesek útkeresése

ˇ Női és férfi szerepek

ˇ Előítéletek, társadalmi problémák 
és azok kezelése

ˇ Ünnepek, családi ünnepek

ˇ Az ünnepek fontossága az egyén 
és a társadalom életében

ˇ Öltözködés, divat

ˇ Az öltözködés mint a társadalmi 
hovatartozás kifejezése

ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)

ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok

ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között

ˇ Társadalmi viselkedésformák

3.

Környezetünk

ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)

 

ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási 
lehetőségek

ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének 
problémái

ˇ A városi és a vidéki élet 
összehasonlítása

 

ˇ Növények és állatok a 
környezetünkben

ˇ A természet és az ember harmóniája

ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás

ˇ A környezetvédelem lehetőségei és 
problémái

4.

Az iskola

ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)

ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer 
Magyarországon és más országokban

ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, 
a nyelvtudás szerepe, 
fontossága

 

ˇ Az iskolai élet tanuláson 
kívüli eseményei, iskolai 
hagyományok

ˇ Hasonló események és hagyományok 
külföldi iskolákban

5.

A munka világa

ˇ Diákmunka, nyári 
munkavállalás

 

ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás 
vagy munkába állás

ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei 
itthon és más országokban, divatszakmák

6.

Életmód

ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód 
(a helyes és a helytelen 
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség 
megőrzésében, testápolás)

 

ˇ Étkezési szokások 
a családban

ˇ Az étkezési szokások hazánkban 
és más országokban

ˇ Ételek, kedvenc ételek

ˇ Ételspecialitások hazánkban 
és más országokban

ˇ Étkezés iskolai menzán, 
éttermekben, gyorséttermekben

ˇ A kulturált étkezés feltételei, 
fontossága

ˇ Gyakori betegségek, 
sérülések, baleset

ˇ A szenvedélybetegségek

ˇ Gyógykezelés (háziorvos, 
szakorvos, kórházak)

ˇ A gyógyítás egyéb módjai

7.

Szabadidő, művelődés, szórakozás

ˇ Szabadidős elfoglaltságok, 
hobbik

ˇ A szabadidő jelentősége az 
ember életében

ˇ Színház, mozi, koncert, 
kiállítás stb.

ˇ A művészet szerepe a 
mindennapokban

ˇ Sportolás, kedvenc sport, 
iskolai sport

ˇ Szabadidősport, élsport, 
veszélyes sportok

ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, 
számítógép, internet

ˇ A könyvek, a média és az 
internet szerepe, hatásai

ˇ Kulturális események

 

8.

Utazás, turizmus

ˇ A közlekedés eszközei, 
lehetőségei, a tömegközlekedés

ˇ A motorizáció hatása a 
környezetre és a társadalomra

ˇ Nyaralás itthon, illetve 
külföldön

ˇ Az idegenforgalom jelentősége

ˇ Utazási előkészületek, 
egy utazás megtervezése, 
meg szervezése Az egyéni és a társas 
utazás előnyei és hátrányai

 

9.

Tudomány és technika

ˇ Népszerű tudományok, 
ismeretterjesztés

 

ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben

ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre

 

 

 

 

 

----------------------

Témakörök az angol, német, francia és olasz, splanyol nyelvi érettségihez.

 

Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.

Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.

 

TÉMAKÖR

 

Vizsgaszintek

Középszint

Emelt szint

1.

Személyes vonatkozások, család

ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)

 

ˇ Családi élet, családi kapcsolatok

ˇ A család szerepe az egyén és 
a társadalom életében

ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők

ˇ Családi munkamegosztás, szerepek 
a családban, generációk együttélése

ˇ Személyes tervek

 

2.

Ember és társadalom

ˇ A másik ember külső és belső jellemzése

 

ˇ Baráti kör

ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, 
fontossága (barátság, szerelem, házasság)

ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel

ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; 
a tizenévesek útkeresése

ˇ Női és férfi szerepek

ˇ Előítéletek, társadalmi problémák 
és azok kezelése

ˇ Ünnepek, családi ünnepek

ˇ Az ünnepek fontossága az egyén 
és a társadalom életében

ˇ Öltözködés, divat

ˇ Az öltözködés mint a társadalmi 
hovatartozás kifejezése

ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)

ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok

ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között

ˇ Társadalmi viselkedésformák

3.

Környezetünk

ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)

 

ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási 
lehetőségek

ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének 
problémái

ˇ A városi és a vidéki élet 
összehasonlítása

 

ˇ Növények és állatok a 
környezetünkben

ˇ A természet és az ember harmóniája

ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás

ˇ A környezetvédelem lehetőségei és 
problémái

4.

Az iskola

ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)

ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer 
Magyarországon és más országokban

ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, 
a nyelvtudás szerepe, 
fontossága

 

ˇ Az iskolai élet tanuláson 
kívüli eseményei, iskolai 
hagyományok

ˇ Hasonló események és hagyományok 
külföldi iskolákban

5.

A munka világa

ˇ Diákmunka, nyári 
munkavállalás

 

ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás 
vagy munkába állás

ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei 
itthon és más országokban, divatszakmák

6.

Életmód

ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód 
(a helyes és a helytelen 
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség 
megőrzésében, testápolás)

 

ˇ Étkezési szokások 
a családban

ˇ Az étkezési szokások hazánkban 
és más országokban

ˇ Ételek, kedvenc ételek

ˇ Ételspecialitások hazánkban 
és más országokban

ˇ Étkezés iskolai menzán, 
éttermekben, gyorséttermekben

ˇ A kulturált étkezés feltételei, 
fontossága

ˇ Gyakori betegségek, 
sérülések, baleset

ˇ A szenvedélybetegségek

ˇ Gyógykezelés (háziorvos, 
szakorvos, kórházak)

ˇ A gyógyítás egyéb módjai

7.

Szabadidő, művelődés, szórakozás

ˇ Szabadidős elfoglaltságok, 
hobbik

ˇ A szabadidő jelentősége az 
ember életében

ˇ Színház, mozi, koncert, 
kiállítás stb.

ˇ A művészet szerepe a 
mindennapokban

ˇ Sportolás, kedvenc sport, 
iskolai sport

ˇ Szabadidősport, élsport, 
veszélyes sportok

ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, 
számítógép, internet

ˇ A könyvek, a média és az 
internet szerepe, hatásai

ˇ Kulturális események

 

8.

Utazás, turizmus

ˇ A közlekedés eszközei, 
lehetőségei, a tömegközlekedés

ˇ A motorizáció hatása a 
környezetre és a társadalomra

ˇ Nyaralás itthon, illetve 
külföldön

ˇ Az idegenforgalom jelentősége

ˇ Utazási előkészületek, 
egy utazás megtervezése, 
meg szervezése Az egyéni és a társas 
utazás előnyei és hátrányai

 

9.

Tudomány és technika

ˇ Népszerű tudományok, 
ismeretterjesztés

 

ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben

ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre

 

 

 

 

 

----------------------

Ugrás az elejére...
  • Júniusi havi program
Érettségi információk
Középiskolai felvételi információk
Osztályozó vizsgák
Támogatás - adó 1%-kal Iskolacsalogatók és nyílt napok
Népszerű címkék
vizsga ECL
Népszerű cikkek
  • ECL vizsgaidőpontok 2022/2023 tanév - ANGOL NYELVBŐL
© Budapest, II. kerület, Móricz Zsigmond Gimnázium 2020 - 2022
Cím: 1025, Budapest, Törökvész út 48-54.
Központi telefonszám: +36 1 394-4965
Információk kérése, közlése:
igazgato@moricz-bp.hu
Ugrás az elejére...