Érettségihez Oktatási Hivatal linkjei Fizika - 2018-2019 tanévre:
A fizika érettségi kísérleteinek a leírása:
- fizika érettségi kísérletek 2019_1. rész.pdf
- fizika érettségi kísérletek 2019_2. rész.pdf
- fizika érettségi kísérletek 2019_3. rész.pdf
- fizika érettségi kísérletek 2019_4. rész.pdf
Korábbi évek anyagai:
- Fizika feladatgyűjtemények: http://matekfizika.uw.hu
- Fizika érettségi feladatok nyomtatóbarát rövidségűre átírva: http://matekfizika.uw.hu/erettsegi/erettsegi.html
Kémia - Kémia záróvizsga.pdf:
https://drive.google.com/file/d/1QhtKnXeKAuwhMWdNzUHcHV8I5z3z3Mmd/view?usp=sharing
Informatika
Informatika záróvizsga feladatok (korábbi évek anyagai)
(feltöltés alatt....)
Tömörített fájlok - kicsomagoláshoz: https://www.winrar.hu/letoltes.php
- záróvizsga 2014 - https://drive.google.com/file/d/1q4wfYmj4hncWfVTnU674knP9PdyszM7s/view?usp=sharing
- záróvizsga 2015 - https://drive.google.com/file/d/1ItMim3ENnfDBQehmpo-606j-VcqIijs6/view?usp=sharing
- záróvizsga 2018 - https://drive.google.com/file/d/10cP6VM1cgncQtCRN0bGundO8_osYZ6FK/view?usp=sharing
Informatika segédhonlap (INFOSULI.UCOZ.HU)
ECDL gyakorláshoz közvetlen internet link, ECDL általános tudnivalók vizsga előtt, ECDL vizsgaközpont elérhetősége, ECDL vizsgajelentkezés önállóan:
https://www.moricz-bp.hu/index.php/iskola/vizsgak/36-ecdl-informatikai-vizsgak-tajekoztato
Informatika érettségi anyagok:https://www.moricz-bp.hu/index.php/iskola/vizsgak/17-erettsegi-informaciok
Aktuális évben érettségi tematika, pdf LETÖLTÉSE: https://www.oktatas.hu/bin/content/dload/erettsegi/nyilvanos_anyagok_2020osz/info_kh_kozep_szobeli_tematika_2020okt.pdf
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wd2Y4AeyMt_9dAEKLWoa7WEdU-RlUCKugAgNA_wxYsQ/edit?usp=sharing
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
Vizsgaszintek
Középszint
Emelt szint
1.
Személyes vonatkozások, család
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok
ˇ A család szerepe az egyén és
a társadalom életében
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek
a családban, generációk együttélése
ˇ Személyes tervek
2.
Ember és társadalom
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése
ˇ Baráti kör
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége,
fontossága (barátság, szerelem, házasság)
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás;
a tizenévesek útkeresése
ˇ Női és férfi szerepek
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák
és azok kezelése
ˇ Ünnepek, családi ünnepek
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén
és a társadalom életében
ˇ Öltözködés, divat
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi
hovatartozás kifejezése
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között
ˇ Társadalmi viselkedésformák
3.
Környezetünk
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási
lehetőségek
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének
problémái
ˇ A városi és a vidéki élet
összehasonlítása
ˇ Növények és állatok a
környezetünkben
ˇ A természet és az ember harmóniája
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és
problémái
4.
Az iskola
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer
Magyarországon és más országokban
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás,
a nyelvtudás szerepe,
fontossága
ˇ Az iskolai élet tanuláson
kívüli eseményei, iskolai
hagyományok
ˇ Hasonló események és hagyományok
külföldi iskolákban
5.
A munka világa
ˇ Diákmunka, nyári
munkavállalás
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás
vagy munkába állás
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei
itthon és más országokban, divatszakmák
6.
Életmód
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód
(a helyes és a helytelen
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség
megőrzésében, testápolás)
ˇ Étkezési szokások
a családban
ˇ Az étkezési szokások hazánkban
és más országokban
ˇ Ételek, kedvenc ételek
ˇ Ételspecialitások hazánkban
és más országokban
ˇ Étkezés iskolai menzán,
éttermekben, gyorséttermekben
ˇ A kulturált étkezés feltételei,
fontossága
ˇ Gyakori betegségek,
sérülések, baleset
ˇ A szenvedélybetegségek
ˇ Gyógykezelés (háziorvos,
szakorvos, kórházak)
ˇ A gyógyítás egyéb módjai
7.
Szabadidő, művelődés, szórakozás
ˇ Szabadidős elfoglaltságok,
hobbik
ˇ A szabadidő jelentősége az
ember életében
ˇ Színház, mozi, koncert,
kiállítás stb.
ˇ A művészet szerepe a
mindennapokban
ˇ Sportolás, kedvenc sport,
iskolai sport
ˇ Szabadidősport, élsport,
veszélyes sportok
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó,
számítógép, internet
ˇ A könyvek, a média és az
internet szerepe, hatásai
ˇ Kulturális események
8.
Utazás, turizmus
ˇ A közlekedés eszközei,
lehetőségei, a tömegközlekedés
ˇ A motorizáció hatása a
környezetre és a társadalomra
ˇ Nyaralás itthon, illetve
külföldön
ˇ Az idegenforgalom jelentősége
ˇ Utazási előkészületek,
egy utazás megtervezése,
meg szervezése Az egyéni és a társas
utazás előnyei és hátrányai
9.
Tudomány és technika
ˇ Népszerű tudományok,
ismeretterjesztés
ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre
----------------------
10. évfolyam angol nyelvi alapvizsga tájékoztató
Még nem frissített, elavult adatokat tartalmazhat!
Alapvizsga tájékoztató és jelentkezés a 10. évfolyam részére
A vizsga szintje: B1+
(ez a középszintű érettségi és a középfokú nyelvvizsga szintje között van)
A vizsga részei:
A vizsga írásbeli és szóbeli részből áll.
Az írásbeli vizsga január 5-én (hétfőn) az első három órában lesz, ezután kerül sor a szóbelikre beosztás szerint. Tanítási órákon ezen a napon nem kell részt vennetek.
A szóbeli vizsga páros vizsga, a párokat előre ki lehet választani. (ld. Később)
Valamennyi szóbeli vizsgán két – a vizsgázókat nem tanító - vizsgáztató tanár lesz jelen.
A vizsga értékelése:
A vizsgát érdemjeggyel értékeljük.
A vizsgán öt készséget ill. részterületet mérünk (olvasás, szókincs és nyelvtan, hallás utáni szövegértés, írás, beszéd) ezek az érdemjegy kialakításánál egyenlő arányban számítanak. (20-20%)
A vizsga érdemjegye két témazáró dolgozattal egyenértékű és a félévi jegy kialakításában játszik szerepet.
A vizsgaeredményeket a január 12-vel kezdődő héten lehet megtekinteni a szaktanároknál.
A vizsga tartalma:
1 Írásbeli vizsga: (2x70 perc)
- Olvasott szövegértés (Reading) 45 perc
- Szókincs és nyelvtan (Vocabulary and Grammar) 25 perc
Szünet
- Hallás utáni szövegértés (Listening) 20 perc
- Fogalmazási feladat (Writing) 50 perc
2 Szóbeli vizsga: (15 perc/pár)
Bemelegítés (ezt nem értékeljük), melynek során a párok néhány mondatban bemutatják egymást (2 perc)
Összefüggő „kiselőadás” megtartása az adott lista alapján előre kiválasztott témából (3 perc / tanuló)
i. Fontos, hogy mind a három témáról (a, b és c) a megfelelő arányban legyen szó az előadásban. (a és b rövidebben, c részletesebben legyen kifejtve)
ii. A kiselőadás legyen jól megszerkesztett, logikusan felépített, tartalmazzon összetett mondatokat, kötőszavakat, érveléseket.
iii. Értékelésre kerül a fentieken kívül a témakörben való jártasság, a szókincs és kifejezésmód, a nyelvtan és a beszédtempó illetve a hanglejtés.
iv. A kiselőadásba a vizsgáztatók nem szólnak bele.
Kép(ek) alapján beszélgetés, az adott téma megvitatása a párral a vizsgáztató kérdései alapján (6-7 perc). Fontos, hogy a vizsgázók egymással beszélgessenek, nyilvánítsanak véleményt, érdeklődjenek a másik véleményéről és fejezzék ki egyetértésüket vagy ellenvéleményüket. Ez a téma természetesen nem lehet azonos az elhangzott kiselőadások témájával, tehát minden szóbeli vizsga három témakört érint.
Fontos tudnivalók:
A párokat bármely csoport tanulói alkothatják.
A párok természetesen nem választhatják ugyanazt a „kiselőadás” témát és egy témából maximum három tanuló készülhet (a két osztályból összesen), ezért november 24. 20.00 és november 30. 22.00 között jelentkezni kell a téma megjelölésével, kizárólag online, az iskola honlapján. Mindenki külön jelentkezzen, a párja megjelölésével. Aki ezt a határidőig nem teszi meg, azt beosztjuk az üres helyekre.
A pontos vizsgabeosztást a december 8-val kezdődő héten lehet megnézni a 268-as tanári melletti hirdetőn.
A vizsga valamennyi feladata a megadott témakörökön alapul.
Témakörök:
Number
Topic
Subjects
Me and my friends
a) What qualities do you regard as good or bad ones? (appearance and character)
b) Which are your own + / – qualities? (looks and inner qualities)
c) My best friend
Family and sharing housework
a) Who are the members of a typical Hungarian family?
b) How do people usually share housework in the family?
c) My favourite family occasion
Place of living
a) What is your neighbourhood like?
b) What could be said about your home? (building, rooms, furniture, equipment)
c) My favourite place at home
City transport / Travelling
a) What means of transport are typically used in cities?
b) What are the advantages and disadvantages of public transport?
c) My favourite way of travelling
Holidays / Travelling
a) What information do you need before travelling?
b) What preparations do you make before travelling? (documents and activities)
c) My favourite holiday
Shopping / Shops
a) Where can one do the shopping? (small shops, markets, stores, shopping centres)
b) What types of shop are there?
c) My favourite shop
Communication /Keeping in touch
a) What are the traditional ways of communication? (oral: traditional telephones / written: letters, telegrams, parcels)
b) Which are the modern ways of communication? (mobile phones, e-mail, Internet chatrooms)
c) How do I like best to keep in touch?
Services
a) What does the word services mean?
b) What services are provided by hotels and restaurants?
c)My favourite restaurant
Services
a) How would you explain the meaning of the word services?
b) What services are provided by travel agencies and hotels?
c) My favourite hotel
Culture / Entertainment
a) What does entertainment mean? (entertaining guests, reading, movies, discos etc.)
b) What are some traditional and some modern forms of entertainment? (classical concerts, theatre, circus, reading, dance clubs, TV, DVD-s, computer games)
c) My favourite book (title, author, period, characters, plot, opinion)
Culture / Entertainment
a) What is the relationship between culture and entertainment? (common points, differences)
b) Which forms of entertainment are related to literature and performing arts?
c) My favourite play (title, director, theatre, cast, plot, scenery, costumes, music & effects, opinion)
Culture / Entertainment
a) How have the forms of entertainment changed throughout the centuries? (gladiators, circus, theatre, television)
b) What are some similarities and differences between theatre and films?
c) My favourite film (title, director, release, cast, plot, setting, pictures, music & effects, opinion)
Culture / Entertainment
a) Can art and science be entertaining?
b) What are galleries and museums for?
c) My favourite museum
Time /Weather
a) How are seasons related to time?
b) What does weather forecast give information about? (season, temperature, type of rainfall, wind)
c) My favourite season
Health / Illnesses
a) Why does one go to the doctor’s?
b) What happens at the doctor’s?
c) My worst experience in connection with illnesses or injuries
Health / Illnesses
a) What are the most common illnesses and their symptoms?
b) What are some cures and medication?
c) The illness I would like to avoid
Sport
a) What are the most well-known types of sports and sports events? (e.g. athletics, ball games; world championship; the Olympic Games)
b) What are the national sports in Hungary?
c) My favourite sport (spectator sport or sports activity)
Media
a) How do television programmes compare with the ones on the radio?
b) What are some characteristics of TV channels or radio stations? (public and commercial channels / stations; style, topics covered, typical types of programmes etc.)
c) My favourite TV channel or radio station
Media
a) What types of TV programmes are there?
b) What are some of the characteristics of certain types of TV programmes?
c) My favourite TV programme
Media
a) What forms of media do you come across in your everyday life?
b) What are the main types of printed media?
c) My favourite magazine
Hobby
a) What are some typical pastimes and hobbies all over the world?
b) Which free time activities are most popular with teenagers?
c) My favourite free time activity
Studying / Work
a) What are the different levels of education?
b) What subjects are taught at different types of school in Hungary?
c) My favourite subject
Studying / Work
a) Why is work important?
b) What are the most popular jobs in Hungary?
c) My dream job (field, working conditions, hours, position, colleagues, salary, holidays)
The European Union
a) What is the purpose of the E.U.?
b) What can you tell about travelling, work, visa. and customs within the EU?
c) My favourite country in Europe
Culture and Civilisation
a) How would you introduce Hungary to a foreigner? (climate & weather; lifestyle, eating habits and celebrations; shopping opportunities)
b) What are some of the tourist attractions?
c) My favourite place in Hungary
Culture and Civilisation
a) How would you introduce an English speaking country in a nutshell? (geography, climate, inhabitants, economy)
b) What are some of the historic places in that country?
c) The place I would like to go to in an English speaking country
Jó felkészülést és sikeres vizsgát kívánunk!
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
Vizsgaszintek
Középszint
Emelt szint
1.
Személyes vonatkozások, család
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok
ˇ A család szerepe az egyén és
a társadalom életében
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek
a családban, generációk együttélése
ˇ Személyes tervek
2.
Ember és társadalom
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése
ˇ Baráti kör
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége,
fontossága (barátság, szerelem, házasság)
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás;
a tizenévesek útkeresése
ˇ Női és férfi szerepek
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák
és azok kezelése
ˇ Ünnepek, családi ünnepek
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén
és a társadalom életében
ˇ Öltözködés, divat
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi
hovatartozás kifejezése
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között
ˇ Társadalmi viselkedésformák
3.
Környezetünk
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási
lehetőségek
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének
problémái
ˇ A városi és a vidéki élet
összehasonlítása
ˇ Növények és állatok a
környezetünkben
ˇ A természet és az ember harmóniája
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és
problémái
4.
Az iskola
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer
Magyarországon és más országokban
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás,
a nyelvtudás szerepe,
fontossága
ˇ Az iskolai élet tanuláson
kívüli eseményei, iskolai
hagyományok
ˇ Hasonló események és hagyományok
külföldi iskolákban
5.
A munka világa
ˇ Diákmunka, nyári
munkavállalás
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás
vagy munkába állás
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei
itthon és más országokban, divatszakmák
6.
Életmód
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód
(a helyes és a helytelen
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség
megőrzésében, testápolás)
ˇ Étkezési szokások
a családban
ˇ Az étkezési szokások hazánkban
és más országokban
ˇ Ételek, kedvenc ételek
ˇ Ételspecialitások hazánkban
és más országokban
ˇ Étkezés iskolai menzán,
éttermekben, gyorséttermekben
ˇ A kulturált étkezés feltételei,
fontossága
ˇ Gyakori betegségek,
sérülések, baleset
ˇ A szenvedélybetegségek
ˇ Gyógykezelés (háziorvos,
szakorvos, kórházak)
ˇ A gyógyítás egyéb módjai
7.
Szabadidő, művelődés, szórakozás
ˇ Szabadidős elfoglaltságok,
hobbik
ˇ A szabadidő jelentősége az
ember életében
ˇ Színház, mozi, koncert,
kiállítás stb.
ˇ A művészet szerepe a
mindennapokban
ˇ Sportolás, kedvenc sport,
iskolai sport
ˇ Szabadidősport, élsport,
veszélyes sportok
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó,
számítógép, internet
ˇ A könyvek, a média és az
internet szerepe, hatásai
ˇ Kulturális események
8.
Utazás, turizmus
ˇ A közlekedés eszközei,
lehetőségei, a tömegközlekedés
ˇ A motorizáció hatása a
környezetre és a társadalomra
ˇ Nyaralás itthon, illetve
külföldön
ˇ Az idegenforgalom jelentősége
ˇ Utazási előkészületek,
egy utazás megtervezése,
meg szervezése Az egyéni és a társas
utazás előnyei és hátrányai
9.
Tudomány és technika
ˇ Népszerű tudományok,
ismeretterjesztés
ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre
----------------------
OLASZOS PROGRAMOK
Múltbeli programjaink, eredményeink a teljesség igénye nélkül:
Mozi: Cirko-gejzír: Quanto basta

Mozi: Istituto Italiano: Sconnessi

Szkárosi Endre (ELTE) irodalmi előadásai
Studio Italia főzőiskola: gnocchi és nutellás kifli készítés

Szegedi Eszter (ELTE) előadásai az olasz operáról
Tanulmányi kirándulás Észak-Olaszországba

Szabó Győző Tanár úr előadásai
Festival d'italiano (Budapest)
Vattai Lea 10.b – élőbeszéd A, I. hely
Schmal Laura 11.b – élőbeszéd B, II. hely
Salamon Gergely 10.d – élőbeszéd A, I. hely


Draskóczy Eszter (ELTE) előadása Dante Isteni Színjátékáról
Főzőiskola: Spaghetti all'amatriciana és crostata készítés Giuseppe Speranza vezetésével

CineClub: La migliore offertà
Tiramisù készítés és interaktív órák Sara-val

Festival d'Italiano (Debrecen)
Vattai Lea 9.b – élőbeszéd A, II. hely
Vattai Lea, Szeidl Hajni, Dezső Dia – kultúrtörténeti vetélkedő IV. hely


Szabó Győző Tanár úr előadásai
Az Istituto Italiano di Cultura meglátogatása Giovanni Cataluccio vezetésével
Évzáró pizzázás és pizzakészítés a Porcellino Grasso-ban




Pizzakészítés Giuseppe Speranza-val
CineClub: Se Dio vuole


Interaktív órák Andrea Dal Santo-val
Szabó Győző Tanár Úr előadásai
Tanulmányi út Toszkánába

Kiss Bence fotókiállítása a Toszkánában készített fotókból


Évzáró pizzázás a Trattoria Venezia-ban

Testnevelés letölthető igazolásminta itt
Tájékoztatás a mindennapos testneveléssel kapcsolatos szabályokról, a mindennapos testnevelés 2 órájáról való felmentéssel kapcsolatos tudnivalók:
Gyógytestnevelés tudnivalók
A TESTNEVELÉS-, ÉS GYÓGYTESTNEVELÉS ÓRÁKRA VONATKOZÓ HÁZIREND
Testnevelés munkaközösség
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
Vizsgaszintek
Középszint
Emelt szint
1.
Személyes vonatkozások, család
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok
ˇ A család szerepe az egyén és
a társadalom életében
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek
a családban, generációk együttélése
ˇ Személyes tervek
2.
Ember és társadalom
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése
ˇ Baráti kör
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége,
fontossága (barátság, szerelem, házasság)
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás;
a tizenévesek útkeresése
ˇ Női és férfi szerepek
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák
és azok kezelése
ˇ Ünnepek, családi ünnepek
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén
és a társadalom életében
ˇ Öltözködés, divat
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi
hovatartozás kifejezése
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között
ˇ Társadalmi viselkedésformák
3.
Környezetünk
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási
lehetőségek
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének
problémái
ˇ A városi és a vidéki élet
összehasonlítása
ˇ Növények és állatok a
környezetünkben
ˇ A természet és az ember harmóniája
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és
problémái
4.
Az iskola
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer
Magyarországon és más országokban
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás,
a nyelvtudás szerepe,
fontossága
ˇ Az iskolai élet tanuláson
kívüli eseményei, iskolai
hagyományok
ˇ Hasonló események és hagyományok
külföldi iskolákban
5.
A munka világa
ˇ Diákmunka, nyári
munkavállalás
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás
vagy munkába állás
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei
itthon és más országokban, divatszakmák
6.
Életmód
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód
(a helyes és a helytelen
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség
megőrzésében, testápolás)
ˇ Étkezési szokások
a családban
ˇ Az étkezési szokások hazánkban
és más országokban
ˇ Ételek, kedvenc ételek
ˇ Ételspecialitások hazánkban
és más országokban
ˇ Étkezés iskolai menzán,
éttermekben, gyorséttermekben
ˇ A kulturált étkezés feltételei,
fontossága
ˇ Gyakori betegségek,
sérülések, baleset
ˇ A szenvedélybetegségek
ˇ Gyógykezelés (háziorvos,
szakorvos, kórházak)
ˇ A gyógyítás egyéb módjai
7.
Szabadidő, művelődés, szórakozás
ˇ Szabadidős elfoglaltságok,
hobbik
ˇ A szabadidő jelentősége az
ember életében
ˇ Színház, mozi, koncert,
kiállítás stb.
ˇ A művészet szerepe a
mindennapokban
ˇ Sportolás, kedvenc sport,
iskolai sport
ˇ Szabadidősport, élsport,
veszélyes sportok
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó,
számítógép, internet
ˇ A könyvek, a média és az
internet szerepe, hatásai
ˇ Kulturális események
8.
Utazás, turizmus
ˇ A közlekedés eszközei,
lehetőségei, a tömegközlekedés
ˇ A motorizáció hatása a
környezetre és a társadalomra
ˇ Nyaralás itthon, illetve
külföldön
ˇ Az idegenforgalom jelentősége
ˇ Utazási előkészületek,
egy utazás megtervezése,
meg szervezése Az egyéni és a társas
utazás előnyei és hátrányai
9.
Tudomány és technika
ˇ Népszerű tudományok,
ismeretterjesztés
ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre
----------------------
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
Vizsgaszintek
Középszint
Emelt szint
1.
Személyes vonatkozások, család
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok
ˇ A család szerepe az egyén és
a társadalom életében
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek
a családban, generációk együttélése
ˇ Személyes tervek
2.
Ember és társadalom
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése
ˇ Baráti kör
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége,
fontossága (barátság, szerelem, házasság)
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás;
a tizenévesek útkeresése
ˇ Női és férfi szerepek
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák
és azok kezelése
ˇ Ünnepek, családi ünnepek
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén
és a társadalom életében
ˇ Öltözködés, divat
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi
hovatartozás kifejezése
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között
ˇ Társadalmi viselkedésformák
3.
Környezetünk
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási
lehetőségek
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének
problémái
ˇ A városi és a vidéki élet
összehasonlítása
ˇ Növények és állatok a
környezetünkben
ˇ A természet és az ember harmóniája
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és
problémái
4.
Az iskola
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer
Magyarországon és más országokban
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás,
a nyelvtudás szerepe,
fontossága
ˇ Az iskolai élet tanuláson
kívüli eseményei, iskolai
hagyományok
ˇ Hasonló események és hagyományok
külföldi iskolákban
5.
A munka világa
ˇ Diákmunka, nyári
munkavállalás
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás
vagy munkába állás
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei
itthon és más országokban, divatszakmák
6.
Életmód
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód
(a helyes és a helytelen
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség
megőrzésében, testápolás)
ˇ Étkezési szokások
a családban
ˇ Az étkezési szokások hazánkban
és más országokban
ˇ Ételek, kedvenc ételek
ˇ Ételspecialitások hazánkban
és más országokban
ˇ Étkezés iskolai menzán,
éttermekben, gyorséttermekben
ˇ A kulturált étkezés feltételei,
fontossága
ˇ Gyakori betegségek,
sérülések, baleset
ˇ A szenvedélybetegségek
ˇ Gyógykezelés (háziorvos,
szakorvos, kórházak)
ˇ A gyógyítás egyéb módjai
7.
Szabadidő, művelődés, szórakozás
ˇ Szabadidős elfoglaltságok,
hobbik
ˇ A szabadidő jelentősége az
ember életében
ˇ Színház, mozi, koncert,
kiállítás stb.
ˇ A művészet szerepe a
mindennapokban
ˇ Sportolás, kedvenc sport,
iskolai sport
ˇ Szabadidősport, élsport,
veszélyes sportok
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó,
számítógép, internet
ˇ A könyvek, a média és az
internet szerepe, hatásai
ˇ Kulturális események
8.
Utazás, turizmus
ˇ A közlekedés eszközei,
lehetőségei, a tömegközlekedés
ˇ A motorizáció hatása a
környezetre és a társadalomra
ˇ Nyaralás itthon, illetve
külföldön
ˇ Az idegenforgalom jelentősége
ˇ Utazási előkészületek,
egy utazás megtervezése,
meg szervezése Az egyéni és a társas
utazás előnyei és hátrányai
9.
Tudomány és technika
ˇ Népszerű tudományok,
ismeretterjesztés
ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre
----------------------
Témakörök az angol, német, francia és olasz, splanyol nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
Vizsgaszintek
Középszint
Emelt szint
1.
Személyes vonatkozások, család
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai)
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok
ˇ A család szerepe az egyén és
a társadalom életében
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek
a családban, generációk együttélése
ˇ Személyes tervek
2.
Ember és társadalom
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése
ˇ Baráti kör
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége,
fontossága (barátság, szerelem, házasság)
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás;
a tizenévesek útkeresése
ˇ Női és férfi szerepek
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák
és azok kezelése
ˇ Ünnepek, családi ünnepek
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén
és a társadalom életében
ˇ Öltözködés, divat
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi
hovatartozás kifejezése
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta)
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között
ˇ Társadalmi viselkedésformák
3.
Környezetünk
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke
(lakószoba, lakás, ház bemutatása)
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási
lehetőségek
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének
problémái
ˇ A városi és a vidéki élet
összehasonlítása
ˇ Növények és állatok a
környezetünkben
ˇ A természet és az ember harmóniája
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és
problémái
4.
Az iskola
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat)
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer
Magyarországon és más országokban
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás,
a nyelvtudás szerepe,
fontossága
ˇ Az iskolai élet tanuláson
kívüli eseményei, iskolai
hagyományok
ˇ Hasonló események és hagyományok
külföldi iskolákban
5.
A munka világa
ˇ Diákmunka, nyári
munkavállalás
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás
vagy munkába állás
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei
itthon és más országokban, divatszakmák
6.
Életmód
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód
(a helyes és a helytelen
táplálkozás, a testmozgás
szerepe az egészség
megőrzésében, testápolás)
ˇ Étkezési szokások
a családban
ˇ Az étkezési szokások hazánkban
és más országokban
ˇ Ételek, kedvenc ételek
ˇ Ételspecialitások hazánkban
és más országokban
ˇ Étkezés iskolai menzán,
éttermekben, gyorséttermekben
ˇ A kulturált étkezés feltételei,
fontossága
ˇ Gyakori betegségek,
sérülések, baleset
ˇ A szenvedélybetegségek
ˇ Gyógykezelés (háziorvos,
szakorvos, kórházak)
ˇ A gyógyítás egyéb módjai
7.
Szabadidő, művelődés, szórakozás
ˇ Szabadidős elfoglaltságok,
hobbik
ˇ A szabadidő jelentősége az
ember életében
ˇ Színház, mozi, koncert,
kiállítás stb.
ˇ A művészet szerepe a
mindennapokban
ˇ Sportolás, kedvenc sport,
iskolai sport
ˇ Szabadidősport, élsport,
veszélyes sportok
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó,
számítógép, internet
ˇ A könyvek, a média és az
internet szerepe, hatásai
ˇ Kulturális események
8.
Utazás, turizmus
ˇ A közlekedés eszközei,
lehetőségei, a tömegközlekedés
ˇ A motorizáció hatása a
környezetre és a társadalomra
ˇ Nyaralás itthon, illetve
külföldön
ˇ Az idegenforgalom jelentősége
ˇ Utazási előkészületek,
egy utazás megtervezése,
meg szervezése Az egyéni és a társas
utazás előnyei és hátrányai
9.
Tudomány és technika
ˇ Népszerű tudományok,
ismeretterjesztés
ˇ A technikai eszközök szerepe
a mindennapi életben
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre
----------------------
Fizika - 2018-2019 tanévre:
A fizika érettségi kísérleteinek a leírása:
- fizika érettségi kísérletek 2019_1. rész.pdf
- fizika érettségi kísérletek 2019_2. rész.pdf
- fizika érettségi kísérletek 2019_3. rész.pdf
- fizika érettségi kísérletek 2019_4. rész.pdf
Korábbi évek anyagai:
- Fizika feladatgyűjtemények: http://matekfizika.uw.hu
- Fizika érettségi feladatok nyomtatóbarát rövidségűre átírva: http://matekfizika.uw.hu/erettsegi/erettsegi.html
Kémia - Kémia záróvizsga.pdf:
https://drive.google.com/file/d/1QhtKnXeKAuwhMWdNzUHcHV8I5z3z3Mmd/view?usp=sharing
Informatika
Informatika záróvizsga feladatok (korábbi évek anyagai)
(feltöltés alatt....)
Tömörített fájlok - kicsomagoláshoz: https://www.winrar.hu/letoltes.php
- záróvizsga 2014 - https://drive.google.com/file/d/1q4wfYmj4hncWfVTnU674knP9PdyszM7s/view?usp=sharing
- záróvizsga 2015 - https://drive.google.com/file/d/1ItMim3ENnfDBQehmpo-606j-VcqIijs6/view?usp=sharing
- záróvizsga 2018 - https://drive.google.com/file/d/10cP6VM1cgncQtCRN0bGundO8_osYZ6FK/view?usp=sharing
Informatika segédhonlap (INFOSULI.UCOZ.HU)
ECDL gyakorláshoz közvetlen internet link, ECDL általános tudnivalók vizsga előtt, ECDL vizsgaközpont elérhetősége, ECDL vizsgajelentkezés önállóan:
https://www.moricz-bp.hu/index.php/iskola/vizsgak/36-ecdl-informatikai-vizsgak-tajekoztato
Informatika érettségi anyagok:https://www.moricz-bp.hu/index.php/iskola/vizsgak/17-erettsegi-informaciok
Aktuális évben érettségi tematika, pdf LETÖLTÉSE: https://www.oktatas.hu/bin/content/dload/erettsegi/nyilvanos_anyagok_2020osz/info_kh_kozep_szobeli_tematika_2020okt.pdf
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wd2Y4AeyMt_9dAEKLWoa7WEdU-RlUCKugAgNA_wxYsQ/edit?usp=sharing
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
|
Vizsgaszintek |
|
Középszint |
Emelt szint |
|
1. Személyes vonatkozások, család |
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai) |
|
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok |
ˇ A család szerepe az egyén és |
|
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők |
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek |
|
ˇ Személyes tervek |
|
|
2. Ember és társadalom |
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése |
|
ˇ Baráti kör |
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, |
|
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel |
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; |
|
ˇ Női és férfi szerepek |
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák |
|
ˇ Ünnepek, családi ünnepek |
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén |
|
ˇ Öltözködés, divat |
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi |
|
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta) |
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok |
|
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között |
ˇ Társadalmi viselkedésformák |
|
3. Környezetünk |
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke |
|
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási |
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének |
|
ˇ A városi és a vidéki élet |
|
|
ˇ Növények és állatok a |
ˇ A természet és az ember harmóniája |
|
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás |
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és |
|
4. Az iskola |
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat) |
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer |
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, |
|
|
ˇ Az iskolai élet tanuláson |
ˇ Hasonló események és hagyományok |
|
5. A munka világa |
ˇ Diákmunka, nyári |
|
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás |
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei |
|
6. Életmód |
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód |
|
ˇ Étkezési szokások |
ˇ Az étkezési szokások hazánkban |
|
ˇ Ételek, kedvenc ételek |
ˇ Ételspecialitások hazánkban |
|
ˇ Étkezés iskolai menzán, |
ˇ A kulturált étkezés feltételei, |
|
ˇ Gyakori betegségek, |
ˇ A szenvedélybetegségek |
|
ˇ Gyógykezelés (háziorvos, |
ˇ A gyógyítás egyéb módjai |
|
7. Szabadidő, művelődés, szórakozás |
ˇ Szabadidős elfoglaltságok, |
ˇ A szabadidő jelentősége az |
ˇ Színház, mozi, koncert, |
ˇ A művészet szerepe a |
|
ˇ Sportolás, kedvenc sport, |
ˇ Szabadidősport, élsport, |
|
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, |
ˇ A könyvek, a média és az |
|
ˇ Kulturális események |
|
|
8. Utazás, turizmus |
ˇ A közlekedés eszközei, |
ˇ A motorizáció hatása a |
ˇ Nyaralás itthon, illetve |
ˇ Az idegenforgalom jelentősége |
|
ˇ Utazási előkészületek, |
|
|
9. Tudomány és technika |
ˇ Népszerű tudományok, |
|
ˇ A technikai eszközök szerepe |
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre |
----------------------
10. évfolyam angol nyelvi alapvizsga tájékoztató
Még nem frissített, elavult adatokat tartalmazhat!
Alapvizsga tájékoztató és jelentkezés a 10. évfolyam részére
A vizsga szintje: B1+
(ez a középszintű érettségi és a középfokú nyelvvizsga szintje között van)
A vizsga részei:
A vizsga írásbeli és szóbeli részből áll.
Az írásbeli vizsga január 5-én (hétfőn) az első három órában lesz, ezután kerül sor a szóbelikre beosztás szerint. Tanítási órákon ezen a napon nem kell részt vennetek.
A szóbeli vizsga páros vizsga, a párokat előre ki lehet választani. (ld. Később)
Valamennyi szóbeli vizsgán két – a vizsgázókat nem tanító - vizsgáztató tanár lesz jelen.
A vizsga értékelése:
A vizsgát érdemjeggyel értékeljük.
A vizsgán öt készséget ill. részterületet mérünk (olvasás, szókincs és nyelvtan, hallás utáni szövegértés, írás, beszéd) ezek az érdemjegy kialakításánál egyenlő arányban számítanak. (20-20%)
A vizsga érdemjegye két témazáró dolgozattal egyenértékű és a félévi jegy kialakításában játszik szerepet.
A vizsgaeredményeket a január 12-vel kezdődő héten lehet megtekinteni a szaktanároknál.
A vizsga tartalma:
1 Írásbeli vizsga: (2x70 perc)
- Olvasott szövegértés (Reading) 45 perc
- Szókincs és nyelvtan (Vocabulary and Grammar) 25 perc
Szünet
- Hallás utáni szövegértés (Listening) 20 perc
- Fogalmazási feladat (Writing) 50 perc
2 Szóbeli vizsga: (15 perc/pár)
Bemelegítés (ezt nem értékeljük), melynek során a párok néhány mondatban bemutatják egymást (2 perc)
Összefüggő „kiselőadás” megtartása az adott lista alapján előre kiválasztott témából (3 perc / tanuló)
i. Fontos, hogy mind a három témáról (a, b és c) a megfelelő arányban legyen szó az előadásban. (a és b rövidebben, c részletesebben legyen kifejtve)
ii. A kiselőadás legyen jól megszerkesztett, logikusan felépített, tartalmazzon összetett mondatokat, kötőszavakat, érveléseket.
iii. Értékelésre kerül a fentieken kívül a témakörben való jártasság, a szókincs és kifejezésmód, a nyelvtan és a beszédtempó illetve a hanglejtés.
iv. A kiselőadásba a vizsgáztatók nem szólnak bele.
Kép(ek) alapján beszélgetés, az adott téma megvitatása a párral a vizsgáztató kérdései alapján (6-7 perc). Fontos, hogy a vizsgázók egymással beszélgessenek, nyilvánítsanak véleményt, érdeklődjenek a másik véleményéről és fejezzék ki egyetértésüket vagy ellenvéleményüket. Ez a téma természetesen nem lehet azonos az elhangzott kiselőadások témájával, tehát minden szóbeli vizsga három témakört érint.
Fontos tudnivalók:
A párokat bármely csoport tanulói alkothatják.
A párok természetesen nem választhatják ugyanazt a „kiselőadás” témát és egy témából maximum három tanuló készülhet (a két osztályból összesen), ezért november 24. 20.00 és november 30. 22.00 között jelentkezni kell a téma megjelölésével, kizárólag online, az iskola honlapján. Mindenki külön jelentkezzen, a párja megjelölésével. Aki ezt a határidőig nem teszi meg, azt beosztjuk az üres helyekre.
A pontos vizsgabeosztást a december 8-val kezdődő héten lehet megnézni a 268-as tanári melletti hirdetőn.
A vizsga valamennyi feladata a megadott témakörökön alapul.
Témakörök:
Number
Topic
Subjects
Me and my friends
a) What qualities do you regard as good or bad ones? (appearance and character)
b) Which are your own + / – qualities? (looks and inner qualities)
c) My best friend
Family and sharing housework
a) Who are the members of a typical Hungarian family?
b) How do people usually share housework in the family?
c) My favourite family occasion
Place of living
a) What is your neighbourhood like?
b) What could be said about your home? (building, rooms, furniture, equipment)
c) My favourite place at home
City transport / Travelling
a) What means of transport are typically used in cities?
b) What are the advantages and disadvantages of public transport?
c) My favourite way of travelling
Holidays / Travelling
a) What information do you need before travelling?
b) What preparations do you make before travelling? (documents and activities)
c) My favourite holiday
Shopping / Shops
a) Where can one do the shopping? (small shops, markets, stores, shopping centres)
b) What types of shop are there?
c) My favourite shop
Communication /Keeping in touch
a) What are the traditional ways of communication? (oral: traditional telephones / written: letters, telegrams, parcels)
b) Which are the modern ways of communication? (mobile phones, e-mail, Internet chatrooms)
c) How do I like best to keep in touch?
Services
a) What does the word services mean?
b) What services are provided by hotels and restaurants?
c)My favourite restaurant
Services
a) How would you explain the meaning of the word services?
b) What services are provided by travel agencies and hotels?
c) My favourite hotel
Culture / Entertainment
a) What does entertainment mean? (entertaining guests, reading, movies, discos etc.)
b) What are some traditional and some modern forms of entertainment? (classical concerts, theatre, circus, reading, dance clubs, TV, DVD-s, computer games)
c) My favourite book (title, author, period, characters, plot, opinion)
Culture / Entertainment
a) What is the relationship between culture and entertainment? (common points, differences)
b) Which forms of entertainment are related to literature and performing arts?
c) My favourite play (title, director, theatre, cast, plot, scenery, costumes, music & effects, opinion)
Culture / Entertainment
a) How have the forms of entertainment changed throughout the centuries? (gladiators, circus, theatre, television)
b) What are some similarities and differences between theatre and films?
c) My favourite film (title, director, release, cast, plot, setting, pictures, music & effects, opinion)
Culture / Entertainment
a) Can art and science be entertaining?
b) What are galleries and museums for?
c) My favourite museum
Time /Weather
a) How are seasons related to time?
b) What does weather forecast give information about? (season, temperature, type of rainfall, wind)
c) My favourite season
Health / Illnesses
a) Why does one go to the doctor’s?
b) What happens at the doctor’s?
c) My worst experience in connection with illnesses or injuries
Health / Illnesses
a) What are the most common illnesses and their symptoms?
b) What are some cures and medication?
c) The illness I would like to avoid
Sport
a) What are the most well-known types of sports and sports events? (e.g. athletics, ball games; world championship; the Olympic Games)
b) What are the national sports in Hungary?
c) My favourite sport (spectator sport or sports activity)
Media
a) How do television programmes compare with the ones on the radio?
b) What are some characteristics of TV channels or radio stations? (public and commercial channels / stations; style, topics covered, typical types of programmes etc.)
c) My favourite TV channel or radio station
Media
a) What types of TV programmes are there?
b) What are some of the characteristics of certain types of TV programmes?
c) My favourite TV programme
Media
a) What forms of media do you come across in your everyday life?
b) What are the main types of printed media?
c) My favourite magazine
Hobby
a) What are some typical pastimes and hobbies all over the world?
b) Which free time activities are most popular with teenagers?
c) My favourite free time activity
Studying / Work
a) What are the different levels of education?
b) What subjects are taught at different types of school in Hungary?
c) My favourite subject
Studying / Work
a) Why is work important?
b) What are the most popular jobs in Hungary?
c) My dream job (field, working conditions, hours, position, colleagues, salary, holidays)
The European Union
a) What is the purpose of the E.U.?
b) What can you tell about travelling, work, visa. and customs within the EU?
c) My favourite country in Europe
Culture and Civilisation
a) How would you introduce Hungary to a foreigner? (climate & weather; lifestyle, eating habits and celebrations; shopping opportunities)
b) What are some of the tourist attractions?
c) My favourite place in Hungary
Culture and Civilisation
a) How would you introduce an English speaking country in a nutshell? (geography, climate, inhabitants, economy)
b) What are some of the historic places in that country?
c) The place I would like to go to in an English speaking country
Jó felkészülést és sikeres vizsgát kívánunk!
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
|
Vizsgaszintek |
|
Középszint |
Emelt szint |
|
1. Személyes vonatkozások, család |
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai) |
|
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok |
ˇ A család szerepe az egyén és |
|
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők |
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek |
|
ˇ Személyes tervek |
|
|
2. Ember és társadalom |
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése |
|
ˇ Baráti kör |
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, |
|
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel |
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; |
|
ˇ Női és férfi szerepek |
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák |
|
ˇ Ünnepek, családi ünnepek |
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén |
|
ˇ Öltözködés, divat |
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi |
|
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta) |
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok |
|
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között |
ˇ Társadalmi viselkedésformák |
|
3. Környezetünk |
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke |
|
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási |
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének |
|
ˇ A városi és a vidéki élet |
|
|
ˇ Növények és állatok a |
ˇ A természet és az ember harmóniája |
|
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás |
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és |
|
4. Az iskola |
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat) |
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer |
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, |
|
|
ˇ Az iskolai élet tanuláson |
ˇ Hasonló események és hagyományok |
|
5. A munka világa |
ˇ Diákmunka, nyári |
|
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás |
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei |
|
6. Életmód |
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód |
|
ˇ Étkezési szokások |
ˇ Az étkezési szokások hazánkban |
|
ˇ Ételek, kedvenc ételek |
ˇ Ételspecialitások hazánkban |
|
ˇ Étkezés iskolai menzán, |
ˇ A kulturált étkezés feltételei, |
|
ˇ Gyakori betegségek, |
ˇ A szenvedélybetegségek |
|
ˇ Gyógykezelés (háziorvos, |
ˇ A gyógyítás egyéb módjai |
|
7. Szabadidő, művelődés, szórakozás |
ˇ Szabadidős elfoglaltságok, |
ˇ A szabadidő jelentősége az |
ˇ Színház, mozi, koncert, |
ˇ A művészet szerepe a |
|
ˇ Sportolás, kedvenc sport, |
ˇ Szabadidősport, élsport, |
|
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, |
ˇ A könyvek, a média és az |
|
ˇ Kulturális események |
|
|
8. Utazás, turizmus |
ˇ A közlekedés eszközei, |
ˇ A motorizáció hatása a |
ˇ Nyaralás itthon, illetve |
ˇ Az idegenforgalom jelentősége |
|
ˇ Utazási előkészületek, |
|
|
9. Tudomány és technika |
ˇ Népszerű tudományok, |
|
ˇ A technikai eszközök szerepe |
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre |
----------------------
OLASZOS PROGRAMOK
Múltbeli programjaink, eredményeink a teljesség igénye nélkül:
Mozi: Cirko-gejzír: Quanto basta
Mozi: Istituto Italiano: Sconnessi
Szkárosi Endre (ELTE) irodalmi előadásai
Studio Italia főzőiskola: gnocchi és nutellás kifli készítés
Szegedi Eszter (ELTE) előadásai az olasz operáról
Tanulmányi kirándulás Észak-Olaszországba
Szabó Győző Tanár úr előadásai
Festival d'italiano (Budapest)
Vattai Lea 10.b – élőbeszéd A, I. hely
Schmal Laura 11.b – élőbeszéd B, II. hely
Salamon Gergely 10.d – élőbeszéd A, I. hely
Draskóczy Eszter (ELTE) előadása Dante Isteni Színjátékáról
Főzőiskola: Spaghetti all'amatriciana és crostata készítés Giuseppe Speranza vezetésével
CineClub: La migliore offertà
Tiramisù készítés és interaktív órák Sara-val
Festival d'Italiano (Debrecen)
Vattai Lea 9.b – élőbeszéd A, II. hely
Vattai Lea, Szeidl Hajni, Dezső Dia – kultúrtörténeti vetélkedő IV. hely
Szabó Győző Tanár úr előadásai
Az Istituto Italiano di Cultura meglátogatása Giovanni Cataluccio vezetésével
Évzáró pizzázás és pizzakészítés a Porcellino Grasso-ban
Pizzakészítés Giuseppe Speranza-val
CineClub: Se Dio vuole
Interaktív órák Andrea Dal Santo-val
Szabó Győző Tanár Úr előadásai
Tanulmányi út Toszkánába
Kiss Bence fotókiállítása a Toszkánában készített fotókból
Évzáró pizzázás a Trattoria Venezia-ban
Testnevelés letölthető igazolásminta itt
Tájékoztatás a mindennapos testneveléssel kapcsolatos szabályokról, a mindennapos testnevelés 2 órájáról való felmentéssel kapcsolatos tudnivalók:
Gyógytestnevelés tudnivalók
A TESTNEVELÉS-, ÉS GYÓGYTESTNEVELÉS ÓRÁKRA VONATKOZÓ HÁZIREND
Testnevelés munkaközösség
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
|
Vizsgaszintek |
|
Középszint |
Emelt szint |
|
1. Személyes vonatkozások, család |
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai) |
|
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok |
ˇ A család szerepe az egyén és |
|
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők |
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek |
|
ˇ Személyes tervek |
|
|
2. Ember és társadalom |
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése |
|
ˇ Baráti kör |
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, |
|
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel |
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; |
|
ˇ Női és férfi szerepek |
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák |
|
ˇ Ünnepek, családi ünnepek |
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén |
|
ˇ Öltözködés, divat |
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi |
|
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta) |
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok |
|
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között |
ˇ Társadalmi viselkedésformák |
|
3. Környezetünk |
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke |
|
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási |
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének |
|
ˇ A városi és a vidéki élet |
|
|
ˇ Növények és állatok a |
ˇ A természet és az ember harmóniája |
|
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás |
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és |
|
4. Az iskola |
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat) |
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer |
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, |
|
|
ˇ Az iskolai élet tanuláson |
ˇ Hasonló események és hagyományok |
|
5. A munka világa |
ˇ Diákmunka, nyári |
|
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás |
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei |
|
6. Életmód |
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód |
|
ˇ Étkezési szokások |
ˇ Az étkezési szokások hazánkban |
|
ˇ Ételek, kedvenc ételek |
ˇ Ételspecialitások hazánkban |
|
ˇ Étkezés iskolai menzán, |
ˇ A kulturált étkezés feltételei, |
|
ˇ Gyakori betegségek, |
ˇ A szenvedélybetegségek |
|
ˇ Gyógykezelés (háziorvos, |
ˇ A gyógyítás egyéb módjai |
|
7. Szabadidő, művelődés, szórakozás |
ˇ Szabadidős elfoglaltságok, |
ˇ A szabadidő jelentősége az |
ˇ Színház, mozi, koncert, |
ˇ A művészet szerepe a |
|
ˇ Sportolás, kedvenc sport, |
ˇ Szabadidősport, élsport, |
|
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, |
ˇ A könyvek, a média és az |
|
ˇ Kulturális események |
|
|
8. Utazás, turizmus |
ˇ A közlekedés eszközei, |
ˇ A motorizáció hatása a |
ˇ Nyaralás itthon, illetve |
ˇ Az idegenforgalom jelentősége |
|
ˇ Utazási előkészületek, |
|
|
9. Tudomány és technika |
ˇ Népszerű tudományok, |
|
ˇ A technikai eszközök szerepe |
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre |
----------------------
Témakörök az angol, német , francia és olasz nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
|
Vizsgaszintek |
|
Középszint |
Emelt szint |
|
1. Személyes vonatkozások, család |
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai) |
|
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok |
ˇ A család szerepe az egyén és |
|
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők |
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek |
|
ˇ Személyes tervek |
|
|
2. Ember és társadalom |
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése |
|
ˇ Baráti kör |
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, |
|
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel |
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; |
|
ˇ Női és férfi szerepek |
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák |
|
ˇ Ünnepek, családi ünnepek |
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén |
|
ˇ Öltözködés, divat |
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi |
|
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta) |
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok |
|
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között |
ˇ Társadalmi viselkedésformák |
|
3. Környezetünk |
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke |
|
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási |
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének |
|
ˇ A városi és a vidéki élet |
|
|
ˇ Növények és állatok a |
ˇ A természet és az ember harmóniája |
|
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás |
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és |
|
4. Az iskola |
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat) |
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer |
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, |
|
|
ˇ Az iskolai élet tanuláson |
ˇ Hasonló események és hagyományok |
|
5. A munka világa |
ˇ Diákmunka, nyári |
|
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás |
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei |
|
6. Életmód |
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód |
|
ˇ Étkezési szokások |
ˇ Az étkezési szokások hazánkban |
|
ˇ Ételek, kedvenc ételek |
ˇ Ételspecialitások hazánkban |
|
ˇ Étkezés iskolai menzán, |
ˇ A kulturált étkezés feltételei, |
|
ˇ Gyakori betegségek, |
ˇ A szenvedélybetegségek |
|
ˇ Gyógykezelés (háziorvos, |
ˇ A gyógyítás egyéb módjai |
|
7. Szabadidő, művelődés, szórakozás |
ˇ Szabadidős elfoglaltságok, |
ˇ A szabadidő jelentősége az |
ˇ Színház, mozi, koncert, |
ˇ A művészet szerepe a |
|
ˇ Sportolás, kedvenc sport, |
ˇ Szabadidősport, élsport, |
|
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, |
ˇ A könyvek, a média és az |
|
ˇ Kulturális események |
|
|
8. Utazás, turizmus |
ˇ A közlekedés eszközei, |
ˇ A motorizáció hatása a |
ˇ Nyaralás itthon, illetve |
ˇ Az idegenforgalom jelentősége |
|
ˇ Utazási előkészületek, |
|
|
9. Tudomány és technika |
ˇ Népszerű tudományok, |
|
ˇ A technikai eszközök szerepe |
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre |
----------------------
Témakörök az angol, német, francia és olasz, splanyol nyelvi érettségihez.
Az érettségi vizsga tartalmi részét az alább felsorolt témakörök képezik, azaz a feladatok minden vizsgarészben tematikusan ezekre épülnek.
Ez a lista az érettségi vizsga általános követelményeiben felsorolt témakörök részletes kifejtése közép- és emelt szintre. A lista nem tartalmaz külön országismereti témakört, mert ennek elemei a többi témakörben előfordulnak.
TÉMAKÖR
|
Vizsgaszintek |
|
Középszint |
Emelt szint |
|
1. Személyes vonatkozások, család |
ˇ A vizsgázó személye, életrajza, életének fontos állomásai (fordulópontjai) |
|
ˇ Családi élet, családi kapcsolatok |
ˇ A család szerepe az egyén és |
|
ˇ A családi élet mindennapjai, otthoni teendők |
ˇ Családi munkamegosztás, szerepek |
|
ˇ Személyes tervek |
|
|
2. Ember és társadalom |
ˇ A másik ember külső és belső jellemzése |
|
ˇ Baráti kör |
ˇ Az emberi kapcsolatok minősége, |
|
ˇ A tizenévesek világa: kapcsolat a kortársakkal, felnőttekkel |
ˇ Lázadás vagy alkalmazkodás; |
|
ˇ Női és férfi szerepek |
ˇ Előítéletek, társadalmi problémák |
|
ˇ Ünnepek, családi ünnepek |
ˇ Az ünnepek fontossága az egyén |
|
ˇ Öltözködés, divat |
ˇ Az öltözködés mint a társadalmi |
|
ˇ Vásárlás, szolgáltatások (posta) |
ˇ A fogyasztói társadalom, reklámok |
|
ˇ Hasonlóságok és különbségek az emberek között |
ˇ Társadalmi viselkedésformák |
|
3. Környezetünk |
ˇ Az otthon, a lakóhely és környéke |
|
ˇ A lakóhely nevezetességei, szolgáltatások, szórakozási |
ˇ A lakóhely és környéke fejlődésének |
|
ˇ A városi és a vidéki élet |
|
|
ˇ Növények és állatok a |
ˇ A természet és az ember harmóniája |
|
ˇ Környezetvédelem a szűkebb környezetünkben: Mit tehetünk környezetünkért vagy a természet megóvásáért? ˇ Időjárás |
ˇ A környezetvédelem lehetőségei és |
|
4. Az iskola |
ˇ Saját iskolájának bemutatása (sajátosságok, pl. szakmai képzés, tagozat) |
ˇ Iskolatípusok és iskolarendszer |
ˇ Tantárgyak, órarend, érdeklődési kör, tanulmányi munka ˇ A nyelvtanulás, |
|
|
ˇ Az iskolai élet tanuláson |
ˇ Hasonló események és hagyományok |
|
5. A munka világa |
ˇ Diákmunka, nyári |
|
ˇ Pályaválasztás, továbbtanulás |
ˇ A munkavállalás körülményei, lehetőségei |
|
6. Életmód |
ˇ Napirend, időbeosztás ˇ Az egészséges életmód |
|
ˇ Étkezési szokások |
ˇ Az étkezési szokások hazánkban |
|
ˇ Ételek, kedvenc ételek |
ˇ Ételspecialitások hazánkban |
|
ˇ Étkezés iskolai menzán, |
ˇ A kulturált étkezés feltételei, |
|
ˇ Gyakori betegségek, |
ˇ A szenvedélybetegségek |
|
ˇ Gyógykezelés (háziorvos, |
ˇ A gyógyítás egyéb módjai |
|
7. Szabadidő, művelődés, szórakozás |
ˇ Szabadidős elfoglaltságok, |
ˇ A szabadidő jelentősége az |
ˇ Színház, mozi, koncert, |
ˇ A művészet szerepe a |
|
ˇ Sportolás, kedvenc sport, |
ˇ Szabadidősport, élsport, |
|
ˇ Olvasás, rádió, tévé, videó, |
ˇ A könyvek, a média és az |
|
ˇ Kulturális események |
|
|
8. Utazás, turizmus |
ˇ A közlekedés eszközei, |
ˇ A motorizáció hatása a |
ˇ Nyaralás itthon, illetve |
ˇ Az idegenforgalom jelentősége |
|
ˇ Utazási előkészületek, |
|
|
9. Tudomány és technika |
ˇ Népszerű tudományok, |
|
ˇ A technikai eszközök szerepe |
ˇ A tudományos és technikai fejlődés pozitív és negatív hatása a társadalomra, az emberiségre |
----------------------